Tuesday, May 22, 2012

Program Ambiga Di Merlimau Diganggu Pemuda Liar, ADUN DAP Jadi Mangsa


 

Program Hi-tea masyarakat India bersama Pengerusi J/K BERSIH, Datuk S.Ambiga di Merlimau terganggu ekoran serangan oleh kumpulan yang dikenalpasti pemuda Umno dan PERKASA.

Dua anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) DAP menjadi mangsa apabila acara minum petang bersama Pengerusi Bersama BERSIH S Ambiga dihadiri sekumpulan pemarah yang tidak berpuas hati, menurut malaysiakini.

ADUN Ayer Keroh Khoo Poay Tiong berkata kumpulan pengacau itu menyerangnya dan ADUN Bandar Hilir Tey Kok Kiew apabila mereka meninggalkan tempat acara itu.

"Batu dan telur hinggap di kereta kami. Cermin depan anggota kami turut pecah," katanya.

Menurut beliau lagi, turut berada di tempat kejadian ialah ADUN Umno iaitu YB ADUN Sungai Rambai, YB ADUN Merlimau dan ADUN Serkam tetapi anehnya mentertawakan beliau di serang dan dibuli oleh pemuda Umno PERKASA

Salah satu daripada tayar kenderaan Tay juga dipancitkan, cermin sisi pecah dan badannya kemik teruk dihentam kumpulan itu.

ADUN Banda Hilir YB Tay kesal dengan sikap Polis membiarkan samseng yang bertindak demikian namun polis tidak megambil apa-apa tindakan sedangkan polis melihat kejadian tersebut berlaku.

Beliau membuat laporan polis di balai Polis Merlimau. 

No comments: