Sunday, July 22, 2012

Pesuruhjaya: Salam Ramadhan


Ramadhan 1433 H ini memberi makna yang sangat signifikan kepada umat Islam di Malaysia. Apatah lagi ia merupakan Ramadhan yang terakhir sebelum rakyat Malaysia menghadapi Pilihanraya Umum ke 13. Semakin ditangguh, semakin pening buat pimpinan UMNO. Perasaan meluat rakyat semakin membuak-buak.

Ramadhan al-Mubarak bulan yang diberkati. Jangan biarkan diri kita tersungkur dek nafsu yang bertapak dalam diri. Apatah lagi nafsu merompak dan meragut harta wang rakyat. Sangat jijik bagi mereka yang menjadikan harta rakyat seperti harta mereka sendiri. Berbelanja sewenang-wenangnya. Tanpa mengambilkira hak rakyat dan gerombolan yang sangat memerlukannya. Kasihanilah mereka dan berjujurlah dalam mentadbir dan menguruskan negara. Jika tiada upaya, Pakatan Rakyat sedia memberi khidmat yang terbaik kepada rakyat.

Bersederhanalah dalam berbelanja. Berbelanja mengikut keperluan, bukan kemahuan. Semakin hari harga semakin naik. Sinonim dengan Barang Naik (BN). Selagi tidak dijatuhkan barisan ini, maka semakin itulah harga semakin naik menggila. Akibat ketirisan dari sikap pemimpin yang bobrok. Rakus merobek harta rakyat.

Akhir kalam, mewakili seluruh kepimpinan PAS Melaka, Selamat Mengharungi Ramadhan al-Mubarak. Jadikan Ramadhan ini sebagai madrasah untuk melatih diri berjihad melawan nafsu dan menentang kezaliman.

Ramadhan kareem.. 

No comments: